Lakše do cilja

 

Statistike pokazuju da je prvih šest meseci vežbanja kritičan period, u kome najveći broj vežbača odustane, najčešće već posle mesec dana.

 

Autor: Marko Simić

 

Prihvatanje zdravih životnih navika predstavlja jednu od najvažnijih odluka koju možete da donesete. Međutim, to ne ide uvek baš tako jednostavno. Iako smo svesni da nam je redovno vežbanje neophodno, mnogi od nas ne uspevaju da tu odluku sprovedu u delo. Zato i ne čudi podatak da čak 70% ljudi odustaje od vežbanja već nakon prvih nekoliko treninga. Sa druge strane, statistike pokazuju da je šest meseci redovnog vežbanja ona magična granica nakon koje naša svest, baš kao i naše telo, u potpunosti prihvate novi, zdraviji stil života.

 

Kako krenuti prema magičnoj granici?

Za početak je potrebno ustanoviti zašto želimo da vežbamo. To može biti želja za boljom kondicijom i fizičkom spremošću usled čega ćemo postizati bolje radne rezultate, može biti potreba za gubitkom viška kilograma i postizanje savršene siluete pred narednu letnju sezonu, mogu biti u pitanju i zdravstveni problemi poput sve češćeg bola u leđima i sličnih tegoba. Ponekad je u pitanju i kombinacija dva ili više razloga. Šta god da je u pitanju, važno je da budemo načisto sami sa sobom da želimo da promenimo dosadašnji način života. Jer početak vežbanja podrazumeva brojne promene, ne samo u smislu fizičke aktivnosti, već i u načinu ishrane, odustajanju od štetnih navika, promeni dnevne rutine. Sve razloge ZA treba napisati na papir, a pored njih treba zapisati razloge PROTIV vežbanja. Trebalo bi da ovaj podsetnik imamo na umu i pri ruci u svako doba dana.

 

Obavezna stručna pomoć

Kada smo sigurni da želimo da počnemo sa vežbanjem, vreme je za posetu lekaru i kontrolu opšteg zdravstvenog stanja. Prema potrebi vaš lekar će vas uputiti na dodatne preglede ukoliko postoji sumnja da imate određene zdravstvene poteškoće koje bi mogle da predstavljaju prepreku vežbanju. Nakon toga je potrebno da odaberete aktivnost kojm ćete se baviti. Moderan način života nam oduzima dosta vremena, tako da je poseta fitnes centrima jedan od najčešćih načina pomoću kojih rešavamo potrebu za fizičkim aktivnostima. Ne dozvolite sebi da vas zaseni skupa oprema, daleko je važnije da pronađete mesto koje vode stručni i iskusni treneri.

Najveći broj ljudi ne poseduje dovoljno znanja o fiziologiji i načinima za pravilno treniranje. Posledica toga je da uložen trud ne daje adekvatne rezultate, a neretko se dešavaju i povrede. Stručan trener će, na osnovu podataka koje mu pružite i procene na licu mesta, odrediti program vežbi koji najviše odgovara vašem trenutnom zdravstvenom stanju i nivou kondicije, i zatim će nadgledati vaš napredak pružajući pomoć onda kada vam je potrebna.

 

Prednosti vođenog treninga

Pod vođenim treningom se podrazumeva da vreme provedeno u fitnes centru iskoristite na najbolji mogući način, pod stručnim nadzorom. Vaš trener prati vaš rad, kao i rad ostalih članova grupe. Grupe najčešće broje od tri do šest članova, što treneru omogućava da svakome posveti dovoljno pažnje, a sa druge strane gradi i vašu samostalnost u treniranju. Svaki član grupe može imati posebno individualno prilagođen sistem vežbi. Zajedničko vežbanje je često zabavnije i samim tim se povećava verovatnoća da postanete redovan vežbač. Motivacija je važan deo treninga, a grupa je ta koja pomaže pojedincu da napreduje, čak i ako nije baš raspoložen za vežbanje. Uz to, ovakav vid treniga je i finansijski dostupniji od onog gde imate personalnog trnera posvećenog isključivo vama.

Chad Thomas Jersey