Esencijalni dodaci ishrani u proleće

Autor: Milan Marjanović

Proleće je na pragu. Svake godine se svi žale na prolećni umor. Kako da ga što lakše prebrodimo?

Tokom proleća važno je unositi vitamine koji će vas održavati zdravim i omogućiti vam da učestvujete u aktivnostima na otvorenom. Prolećni dodaci mogu da vas zaštite od virusa koji se manifestuju tokom toplijih meseci, bezbedno leče alergije i pomažu u održavanju zdrave kože i vida.

Vitamin A: Vitamin A ima moćna antioksidativna svojstva koja podržavaju rad imunog sistema i funkciju organa. Takođe, održava kožu zdravom nakon oštećenja od sunca, podstičući popravku i rast ćelija.

Vitamin B: Važno je uzimati dodatke vitamina B tokom proleća, jer se ovi vitamini lako gube povećanim znojenjem po toplom vremenu. Vitamini B grupe su neophodni za preventivnu negu, održavanje nivoa energije i suočavanje sa stresom. Najbolje je uzimati dodatak B kompleksa jer vitamini B grupe obavljaju širok spektar telesnih funkcija.

Vitamini B1 (tiamin), B2 (riboflavin) i B3 (niacin) održavaju nervni sistem zdravim, oslobađaju energiju iz hrane i održavaju zdravu kožu i vid. Ovi vitamini su presudni tokom proleća jer štite vaše telo od oštećenja na suncu, a istovremeno pružaju energiju potrebnu za fizičku aktivnost.

Vitamini B6 i B12 su takođe neophodni tokom prolećnih aktivnosti na otvorenom, jer podržavaju proizvodnju crvenih krvnih zrnaca i obezbeđuju pravilno funkcionisanje mozga i nervnog sistema.

Vitamin C: Vitamin C pomaže vašem telu da upravlja toplotom štiteći i održavajući zdravlje kože i krvnih zrnaca. Vitamin C je takođe prirodni antioksidans, pa ga uzimanjem kao jednog od vaših prolećnih dodataka možete sprečiti oštećenja ćelija. Pored toga, poboljšava proizvodnju kolagena koji pomaže u zaštiti kože od sunca. Vitamin C je takođe prirodni antihistaminik, pa se smatra sigurnim rešenjem za simptome sezonskog alergijskog rinitisa.

Vitamin D: Vitamin D je vitamin Sunca. U mnogim zemljama gde nema dovoljno sunčeve svetlosti preporuka je da se uzima tokom cele godine. A u periodu od maja do septembra potrebno je uzimati dodatke vitamina D, jer ćete tako obezbediti održavanje zdravih kostiju, zuba i mišića.

Vitamin E: Suplementi vitamina E imaju višestruku korist. Pomažu u poboljšanju fizičke izdržljivosti povećanjem nivoa energije, a takođe mogu smanjiti oštećenje mišića tokom vežbanja. Vitamin E je antioksidans, pa može pomoći u odlaganju procesa koji oštećuju ćelije, poput oštećenja od sunca.

Zašto uzimati dodatke ishrani tokom proleća?

Moramo osigurati dovoljan unos osnovnih vitamina i minerala da bismo održali ili poboljšali svoje zdravlje. Dodaci su korisni za popunjavanje praznina u našoj ishrani i sprečavanje nedostataka ili drugih značajnih zdravstvenih problema. Uzimanje dodataka može sprečiti pojavu zdravstvenih problema, omogućavajući vam uživanje u prelepoj prolećnoj sezoni.