Plank

autor: Miloš Ivanović

Plank je jedna od najpopularnijih vežbi za telo. Radi se o vežbi gde statički držimo stomak stegnut i trudimo se da izdržimo što duže. Najpopularniji je klasičan izdržaj u poziciji daske

Vežba se izvodi tako što telo postavimo u poziciju sličnu poziciji za sklek, samo što umesto da ste oslonjeni na šake, oslonjeni ste na podlaktice, a telo držite ravno.
Pored klasičnog izdržaja popularni su još i bočni izdržaji. U bočnim izdržajima telo postavljamo na podlakticu i stopalo. Ruku koja je slobodna odručujemo i držimo je odručenu dok smo u izdržaju.
Treća verzija izdržaja, za razliku od klasičnog i bočnog više aktivira mišiće leđa. Izdržaj zvani supermen radi se tako što se legne na stomak, sa rukama podignutim iznad glave. Podignite kolena i ramena što više u vazduh i ostanite u izdržaju.
Ove vežbe možete raditi na početku treninga kao deo zagrevanja ili na kraju treninga umesto klasičnih pregiba trupom. Odradite 3 do 5 serija i počnite od 30 sekundi i povećavajte progresivno svaki trening po 5 do 10 sekundi svaku seriju.
Ukoliko vam ne predstavljaju izazov možete raditi izdržaj (klasičan) sa dodatnom težinom na leđima (pločom). Možete da podignete jednu ruku i menjati ruke na par sekundi. Varijantu na bosu lopti ili pilates lopti možete takođe raditi za stabilizaciju trupa. Varijante sa bočnim izdržajima možete raditi sa tegom u slobodnoj ruci.