Stopala bez žuljeva – Betty

Za lak korak

Žuljevi obično nastaju kada su stopala izložena trenju ili pritisku zbog nošenja uske obuće, dugog hodanja ili bavljenja sportom. Najbolja preventiva su udobne cipele i ulošci za obuću

Autor: Suzana Stamenković

Ispratili smo Baba Martu i odložili zimsku garderobu i obuću. Teške čizme i glomazne cipele zamenili smo mokasinama i patikama. Iako nam se čini da nam je korak lakši, stopala su se odvikla od uske obuće. Još ako smo postojeću kolekciju obogatili novim, neodoljivim parom cipela, imaćemo utisak da nam je nelagodno, da nas rubovi žuljaju a nerazgažene cipele stežu. Umesto da po aprilskoj travi hodamo kao po oblacima, svaki korak će biti bolan ukoliko ne sprečimo pojavu žuljeva.

Udobne cipele kao imperativ!

Prilikom kupovine za mnoge je najveća dilema hoće li odabrati moderan, klasičan ili sportski par obuće i da li će se model, boja i izgled uklopiti u celokupan stajling. Udobnost, kvalitet i kalup su uglavnom u drugom planu. Potpuno pogrešno, jer dobar par obuće čvrsto drži stopalo i podupire ga, ali mu i dalje omogućava normalno savijanje. Cipele moraju biti prostrane i fleksibilne, da širinom odgovaraju obliku stopala, prate njegovu liniju i da ne stežu više nego što je potrebno. Žuljevi na stopalima obično nastaju zbog nošenja uske obuće, dugog hodanja ili bavljenja sportom kada su stopala izložena pritisku duže vreme ili kada se obuća nosi bez čarapa. Previše tesne cipele, ali i one koje su preširoke, mogu da se taru o kožu. Žuljevi na nogama, posebno na prstima, mogu se pojaviti i zbog prekomernog znojenja.  Višesatno svakodnevno stajanje ili hodanje vrši pritisak na pete, tabane i nožne prste, pa se na koži pojavljuju mali džepovi, ispunjeni tečnošću – plikovi ili žuljevi. Ova tečnost štiti ranu od daljeg pritiska, prljavštine ili ulaska bakterija. Iako su najčešće bezazleni i brzo prođu, ima slučajeva kada su žuljevi zadebljani i bolni, pa otežavaju stajanje, hodanje ili vežbanje. 

Ulošci za obuću čuvaju i stopala i cipele 

Najbolja odbrana je udobna obuća. Ulošci za cipele i patike mogu da obezbede dodatnu oblogu, smanje trenje i pritisak, i ravnomerno ga rasporede na stopalo. Anatomski oblikovani ulošci pružaju pravilnu potporu, dok su silikonski jastučići meki, udobni i praktični. Savršeni su za štikle, jer sprečavaju klizanje stopala, a mogu biti posebno oblikovani za delove stopala, za  petu, nožne prste ili Ahilovu petu. Kožni ulošci su uvek dobar izbor jer omogućavaju koži da diše, dok memorijska pena ima sposobnost da se prilagođava obliku stopala i pritisku tokom hodanja i tako obezbeđuje fleksibilnu potporu. Da nove cipele  ne postanu noćna mora, na čista suva stopala treba naneti dezodorans u gelu koji će „podmazati“ sve problematične površine i smanjiti trenje. Efikasan je i bebi puder. Za sportske aktivnosti postoje specijalno dizajnirane čarape koje se brzo suše, smanjuju vlagu i održavaju suvoću nogu. 

Lekovi iz kućne radinosti

Čuvarkuća je moćna biljka, bogata vitaminima A i C i odličan je antiseptik. Za lečenje žuljeva koristi se tonik koji se dobija od soka tri samlevena lista ove biljke i malo bademovog ulja. Gazom se nanosi na plik, ostavi da se osuši, pa zalepi flaster.

U otklanjanju žuljeva efikasan je i kantarion jer smiruje područje pod upalom i podstiče zarastanje tkiva. Gaza natopljena kantarionom prisloni se na bolno mesto i ostavi da odstoji nekoliko sati.

Antiupalna svojstva koja doprinose zaceljenju ima i zeleni čaj. U dva decilitra ključale vode potope se tri kesice čaja i doda kašičica sode bikarbone. Kada se mešavina ohladi, plik se tretira natopljenom gazom.