Vitaminska pobeda

 

Iako zima nije bila preterano hladna, dug boravak u zatvorenom prostoru, manjak dnevne svetlosti i nedostatak kretanja doveli su do toga da se svi osećamo pomalo iscrpljeno.

 

Autor: Biljana Božović

 

Svaka smena godišnjih doba donosi i određene izazove našem zdravlju, a možda je najpoznatiji među njima onaj sa kojim se susrećemo krajem svake zime – prolećni umor. Da bismo jednostavnije i bezbolnije prebrodili ovaj period, potrebno je da svakodnevno unosimo obilje svežih namirnica. U ovom broju vam donosimo nekoliko recepata za prave vitaminske bombe. Ukoliko simptomi prolećnog umora potraju ili budu izraženiji nego inače, trebalo bi da se konsultujete sa svojim lekarom i farmaceutom o eventualnoj potrebi za unošenjem vitamina i minerala putem suplementacije.

 

Pomorandža, banana i brusnica

U blenderu pomešati jednu bananu, tri oljuštene pomorandže, dve kašike brusnica, pola čaše grčkog jogurta i pola kašike meda. Ukoliko želite dodatno da poboljšate ukus ovog vitaminskog smutija, možete mu dodati par kapi ekstrakta vanile. Veoma brzo ćete osetiti blagotvorno dejstvo i novi nalet energije zahvaljujući velikom nutritivnom bogatstvu svih unetih sastojaka.

 

Jutarnji limun-starter

Novi dan i nove radne pobede započnite tako što ćete u čaši mlake vode razmutiti kašičicu meda. U to dodajte isceđen sok jednog limuna. Već posle nekoliko dana ovakvog buđenja ovo će postati deo vaše obavezne svakodnevne zdrave rutine. Ovaj napitak, takođe, efikasno vraća energiju i podiže raspoloženje nakon završenog posla.

 

Moćni đumbir

Ovaj koren je već hiljadama godina deo mudrosti narodne medicine. Pripisuju mu se pozitivni efekti u borbi protiv artritisa, stomačnih problema i loše cirkulacije, kao i u ubrzavanju i regulaciji metabolizma. Koristan je u ublažavanju tegoba izazvanih otocima i grčevima, utiče na vrednosti holesterola u krvi i poboljšava memorijske sposobnosti. Posebno se ističe njegova uloga u podizanju naših imunih sposobnosti, a usled diuretičkog dejstva, obavezan je sastojak u receptima za detoksikaciju organizma. Preporučuje se da se redovno upotrebljava kao preventiva protiv virusnih infekcija. Možete ga dodavati sitno seckanog ili izrendanog kao začin raznim jelima i salatama. Ukoliko želite da ga imate uvek spremnog, možete da napravite sirup od đumbira. U sto grama očišćenog i izrendanog korena đumbira dodati 200g šećera, isceđen sok od tri limuna i 2dl vode. Sve dobro promešati i nasuti u flašu. Sirup čuvati u frižideru. Piti ga razblaženog uz dodatak svežih listova nane.

 

Cvekla i celer

Jarko obojeno voće i povrće bogato je biljnim pigmentima koji imaju izraženo antioksidantno dejstvo. U sokovnik ubaciti očišćenu cveklu, komad celera, jednu očišćenu kiselu jabuku, malo đumbira, sok od jednog limuna i kašičicu meda. Ovaj sok treba da pijete dok je svež mada ga je moguće čuvati u frižideru par sati.

 

Suvo voće, orasi i med

U blenderu iseckati i dobro izmešati, dok se ne sjedine u pastu, po 100g suvih smokava, suvih kajsija i suvog grožđa, sa 100g oraha, 100g badema i 100ml meda. Suvo voće prethodno treba potopiti u vodu koja je već prokuvana i ohlađena, i ostaviti ga da odstoji preko noći. Voće, zatim, isprati, prosušiti krpom i onda ga ubaciti u mešavinu. Ovako dobijena pasta je odličan izvor minerala. Trebalo bi ujutru i uveče uzimati po jednu supenu kašiku ove paste.