KO PLEŠE SREĆAN JE

autor: Darinka Mihajlović

Rekreativno plesanje moguće je dokle god se osoba oseća zdravom za to. Mogu da plešu svi koji imaju dobru volju i malo slobodnog vremena

Jedna od najranijih i najomiljenijih fizičkih aktivnosti u svakoj civilizaciji i kulturi je ples. Naučnici su dokazali da ples smanjuje količinu stresa i utiče na imunitet. Poznato je da nas fizička aktivnost čini dobro raspoloženim i sprečava depresiju. Ples poboljšava koordinaciju, utiče na pozitivnu energiju, smanjuje rizik od krvnog pritiska i holesterola i jača kosti.

Ples će pružiti telu i duši vrstu rehabilitacije, zato mu posvetite makar dva sata nedeljno.

Šta se dešava kada plešemo

U plesu rade mišići donjih ekstremiteta – stopala, prednja i zadnja loža buta i bedra. Da bi se izveo pravilno, uključeno je celo telo. Ples spada u sport četvrte kategorije zajedno s karateom i nekim drugim sportovima, ali on ima višestruke prednosti. Razvija snagu, koordinaciju, brzinu i gipkost celog tela. Takođe, danas kod mladih ima i korektivnu funkciju jer utiče na lepo držanje, pravilan hod i ispravljanje deformiteta nogu.

Sportski ples

U skladu s pravilima Međunarodne federacije sportskog plesa (WDSF), koju priznaje Međunarodni olimpijski komitet, sportski ples obuhvata i definiše dva stila: latinoameričke i standardne plesove. U okviru ovih stilova, takmičenja se odvijaju u pet disciplina: standardni obuhvata engleski valcer, tango, bečki valcer, sloufoks i kvikstep, a latinoamerički sambu, ča-ča-ča, rumbu, paso doble i džajv. Ples kombinuje aktivne treninge, fitnes pokrete, sa dozom elegancije i zabave, a ceo performans je „začinjen“ dobrom muzikom. Odličan je kardio trening koji vas u potpunosti zagreva i priprema za veće napore.

Plesati mogu svi

Idealno je da se krene na ples sa šest godina, a iako se kaže da nema gornje granice, posle 35. godine telo počinje da se usporava i gubi performanse neophodne za vrhunski takmičarski ples. S druge strane, rekreativno plesanje moguće je dokle god se osoba oseća zdravom za to. Mogu da plešu svi koji imaju dobru volju i malo slobodnog vremena. Istina je da talenat pomaže kod učenja koraka, ali jedan naučen ples olakšava savladavanje sledećeg. Što duže plešete, sve vam je lakše da prihvatite nove pokrete.

Zumba

Predstavlja spoj aerobika i plesa, a ujedno je jedan od omiljenih fitnes trendova poslednjih godina. Kroz živu i intenzivnu muziku, radite na svom zdravlju, samopouzdanju i motivaciji. Inače, zumba će vam sagoreti kalorije, oblikovati mišiće i poboljšati funkcionisanje kardiovaskularnog i respiratornog sistema.

Salsa

Malo je osoba koje ne vole salsu. Zbog svojih agresivnih i žustrih pokreta, igranje salse oslobodiće vas negativne energije, stresa i napuniti vas ogromnom količinom pozitivnih vibracija. Salsa, takođe, poboljšava gipkost, elastičnost i koordinaciju pokreta.

Valcer

Osim duge tradicije sa sobom nosi i dozu elegancije i klasicizma. Na početku će biti fizički naporan dok se ne naviknete na pokrete. Ima sjajan uticaj na jačanje kardiovaskularnog sistema, zateže noge i leđa i utiče na sagorevanje kalorija.

Orijentalni ples

Osim abdomena, ovaj ples stimuliše i kukove, grudi, noge i gluteus, zato je pravi izbor za vas ako želite da se rešite naslaga na stomaku i oblikujete svoj struk. U isto vreme radićete na pravilnom držanju tela i jačanju zglobova, tetiva i ligamenata.

Folklor

Ova vrsta fizičke aktivnosti donosi mnoge benefite pored onog najvažnijeg – aktiviranja brojnih mišića tela. Iako se folklor smatra za ples i umetnost, ova vrsta igre odlična je i kada je reč o vežbanju celog tela. Folklor kao igra bazira se na ritmu i sluhu, a neophodni su vam kondicija i snaga, naročito u nogama. Možete ga kombinovati sa svim sportovima, ne može da vam škodi.