Magija crvenog ruža

autor: Suzana Stamenković

Crveni ruž je sinonim za senzualnost, ženstvenost i seksepil. Uvek je IN.
Žene mu ne mogu odoleti.
Ni muškarci…

Ne postoji nijedan modni detalj koji je kroz istoriju bio i ostao toliko intrigantan, neodoljiv i zavodljiv kao crveni karmin na usnama. Često zabranjivan, sa epitetima »skandalozan« i »jeftin«, uspeo je da se izbori za počasno mesto u ženskom neseseru. Čitava fama o njemu samo je potvrdila mišljenje da donosi magiju, glamur i samopuozdanje, a ženu koja ga nosi pretvara u “femme fatale”. Vekovima je simbol moći, jedinstvenosti, nezavisnosti i buntovništva, jakog duha, lepote i glamura. Nose ga hrabre, samouverene strastvene dame, svesne svojih mogućnosti. Neizostavan je deo svečanog stajlinga, naročito u novogodišnjoj noći, jer nagoveštava godinu optimizma, šansi i ispunjenja želja.

Simbol prkosa i emancipacije

Fatalne zavodnice oduvek su imale tajni adut – crveni ruž. Ostalo je uvreženo mišljenje da crvenoj boji na usnama nije odolela ni Kleopatra. Međutim, u drevnoj Grčkoj karmin se smatrao skandaloznim i koristile su ga uglavnom prostitutke. U srednjovekovnoj Engleskoj žene koje su se šminkale bile su smatrane đavoljim sledbenicama. Pa, ipak, kraljica Elizabeta I, koja je volela da crvenim ružem ističe svoj aristokratski beo ten, nakratko je u 16. veku skinula anatemu sa njega. Crkva ga je i dalje zabranjivala, pa je do 19. veka šminkanje smatrano bestidnim i primitivnim. Zvuči neverovatno da je britanskim zakonom iz 1770. godine svaka nakarminisana žena proglašavana vešticom.
Prvi moderni ruž za usne proizveden je u Parizu 1884. godine, od jelenjeg loja, dabrovog ulja i pčelinjeg voska. Retke su bile dame koje su se usudile da se odupru sudu javnosti, pa zato i ne čudi da su sufražetkinje koje su 1912. godine izašle na ulice Njujorka, u znak protesta nosile crveni karmin. Boreći se za prava žena, izborile su se i za simbol prkosa, snage, neustrašivosti, ženstvenosti. Časopis Vogue je 1933. godine proglasio ruž najvažnijim kozmetičkim proizvodom za žene. Sve ostalo je istorija. Od Rite Hejvort i Ave Gardner, preko Elizabet Tejlor i Merilin Monro, do današnjih ikona muzičke i filmske industrije, crveni ruž je simbol ženske lepote, senzualnosti i glamura.

Neodoljiva crvena magija

Karmin je mali, ali dovoljan detalj kojim se postiže trenutni efekat i koji običnom izgledu može dati svečanu notu. Savršen je za svaku priliku, od opuštenih i poslovnih do posebnih, koje se pamte celog života. Nema žene kojoj ne pristaje, bez obzira na godine, boju tena i kose, oblik tela, profesiju, bračni status. Devojke ga koriste da bi izgledale ženstvenije i ozbiljnije, a dame u godinama da bi izgledale vedrije i mlađe. I jedne i druge kako bi bile atraktivnije, jer žene koje nose crveni karmin privlače pažnju gde god da se pojave i neodoljivo plene energijom i stavom. Važno je da izaberete nijansu crvene koja vam najbolje pristaje. Osnovno pravilo je da ženama svetlije kose i kože odgovaraju svetlije nijanse ruža, dok su tamnije rezervisane za crnokose i brinete. Crvenokosama najbolje pristaje žarko crvena. Ruževi za usne najbolje ističu boju zuba i lepotu osmeha. Ukoliko se možete pohvaliti biserno belim zubima, možeta koristiti bilo koju nijansu crvene boje, u suprotnom izbegavajte crvenu sa narandžastim pigmentom. I posebno je važno da pre nanošenja ruža iscrtate konture usana olovkom iste nijanse. Sa crvenim karminom nikada nećete biti premalo našminkani. Dovoljno je da za večernje izlaske ili specijalne prilike izgled upotpunite maskarom.

Glamur novogodišnje noći

Crveni karmin je sam po sebi dovoljno upadljiv i efektan, tako da je važno uskladiti garderobu. Kako više nije rezervisan samo za večernje izlaske i svečanosti, žene ga nose u raznim prilikama, u zavisnosti od raspoloženja i modnog, a često i emotivnog nadahnuća. Studentkinje ga kombunuju sa džinsom, trendseterke sa animal printom, elegantne dame sa marinskim stilom, dive sa satenom i čipkom. Dobri poznavaoci mode složiće se da je crveni karmin uz malu crnu haljinu idealna kombinacija za novogodišnju noć. Dodajte detalje, najbolje zlatne boje, bilo da je to kaiš, ogrlica, ukras u kosi. Slatko iščekivanje, nada, optimizam, eksplozija emocija – sve što je potrebno na prelazu iz jedne u drugu godinu.

Neodoljiv i neprolazan

Crvena je najjača u spektru boja i povezuje se sa strašću, energijom i akcijom, a crvena boja na usnama odraz je stila, odvažnosti i samopouzdanja. Zato tu boju karmina biraju dame koje se ne boje da budu u centru pažnje, koje se osećaju ugodno i jako kad privlače poglede. Ne boje se da kažu šta misle i da urade šta žele, hrabro i sigurno koračaju ka cilju koji su zacrtale. Karakter im ne dopušta da budu zanemarene. Psiholozi kažu da crveni ruž biraju dame koje žele da izgledom i stavom ostave voljenog muškarca bez daha, a istraživanje naučnika sa Harvarda pokazalo je da su žene koje nose smelu šminku smele i u poslu. One su pune samopouzdanja i autoriteta. Pa, ipak, žene koje koje preferiraju crveni ruž su tople, srdačne i senzualne.
Stilisti bi dodali i da je karmin zaštitni znak svake žene, »tačka na i« svakog stajlinga. Ne postoji modna revija na kojoj modeli ne nose crveni ruž i zato on nikada neće izaći iz mode. Menjaju se teksture, menjaju se nijanse, ali crvena ostaje, a prestižne kozmetičke kuće svake sezone smišljaju bolje, postojanije i kvalitetnije ruževe.